Handelsbetingelser ved privat rengøring
– betingelser ved erhvervsrengøring og kontorrengøring findes i kontrakten

Nedenstående betingelser er gældende for privat rengøring, flytterengøring, hovedrengøring og generelt rengøring i private hjem.
Betingelserne er gældende fra d. 18/2 2017

1. Opbevaring af nøgler og koder
Vi opbevarer naturligvis altid nøgler og koder sikkert i et aflåst nøgleskab. Der kommer hverken ID og adresse på nøglerne.

2.Tidsrum
Hos Professionel Rengøring udfører vi rengøring i tidsrummet mandag til fredag fra kl. 08 – 16. Vi tilbyder rengøring til private kunder enten hver uge, hver 14. dag eller på timebasis. Vi bestræber os altid efter at overholde tidsplanen, men der kan mod forventning forekomme faktorer, der giver forsinkelser. Vi kontakter dig altid, hvis vi er forsinkede, eller hvis der måtte ske ændringer.

Professionel Rengøring har ret til at flytte rengøring inden for samme uge. Dette skal meddeles kunden senest kl. 10:00 samme dag servicebesøget skulle finde sted. Aflysninger fra vores side sker meget sjældent, men kan selvfølgelig opstå ved f.eks. sygdom.

3. Rengøringsmidler og udstyr
Vi medbringer selv alle de nødvendige rengøringsmidler. Vi bruger økologiske rengøringsmidler, hvor det er muligt. I visse tilfælde kan stærkere midler være nødvendigt. Vi medbringer også selv udstyr. Du skal altså ikke tænke på noget overhoved.

4. Opsigelse og ferie
Vi har ingen opsigelsefrist og du kan derfor opsige rengøringen med det samme fra dags dato. Ferie skal meldes til Professionel Rengøring senest 1 uge fra feriens start. I tilfælde af at Professionel Rengøring er i besiddelse af nøgler, kan disse afhentes på vores adresse inden for vores åbningstider, som er man – fredag 8:00 – 16:00. Ønsker du at vi afleverer nøglen, tages et gebyr på 100 DKK inkl. moms.

5. Aflysning
Aflysning skal fra kundens side skal ske senest kl. 20:00 dagen før den aftalte rengøringsdag. Dette skal ske via e-mail til kontakt@professionelrengoering.dk. Sker dette ikke, vil der blive pålagt et gebyr på 200 kroner.

6. Betaling
Vi sender regningen for rengøring omkring d. 15 i hver måned. Betalingsfristen er 3 dage. Bliver betalingsfristen ikke overholdt, pålægger vi automatisk renter og gebyrer i henhold lovgivningen. Vi sender regningen fra regnskabsprogrammet Dinero i PDF format. Du har som kunde pligt til at tjekke din mail efter vores faktura.

7. Medarbejdere
Alle vores medarbejdere har naturligvis en ren straffeattest og er alle forsikrede. Vi bestræber os efter, at du altid vil få den samme rengøringsassistent. Der kan dog forekomme sygdom eller ferie, hvor vi i tilfælde kan være nødt til at sende en anden kvalificeret assistent. Alle vores medarbejdere bliver grundigt oplært og har derfor et professionelt kendskab til rengøring.

8. Kunden
Vi har ikke nogle krav til, at der skal være ryddet op, før vi kommer for at gøre rent. Vi kan dog udføre rengøringen bedre og nå mere, hvis det er let at komme til. Derfor anbefaler vi altid, at der er ryddet, da vi kun rydder op i et meget begrænset omfang. Er der ryddeligt, får du altså langt mere for dine penge. Ønsker du, at vi bruger specielle materialer, rengøringsmidler eller udstyr, skal kunden selv stille dette til rådighed.

9. Skader og forsikring
Selvom det sjældent sker, kan det dog forekomme, at ting går i stykker under en rengøring. Professionel rengøring er dog naturligvis fuldt forsikrede. Skulle der mod forventning gå noget i stykker, skal dokumentation sendes til os på vores mail kontakt@professionelrengoering.dk inden for 24 timer med billeder af det beskadigede. Kan skaden anerkendes af Professionel Rengøring overdrages sagen til vores forsikringsselskab, og accepterer forsikringsselskabet ligeledes skaden, vil beløbet blive udbetalt direkte fra forsikringsselskabet. Verserende sager vedrørende skader gør ikke kunden berettiget til at tilbageholde tilgodehavender til Professionel Rengøring i forbindelse med gennemførte rengøringsopgaver.

10. Ris og ros
Vi modtager altid meget gerne ris og ros, da vi hele tiden arbejder på at blive bedre. Ønsker kunden at klage over rengøringen, skal dette finde sted senest kl 10:00 dagen efter rengøringen. Kunden bedes indsende dokumentation i form af billede til os på mail, da dette gør kommunikation langt bedre og mere effektiv. Vi vil derefter arbejde på at finde den bedst mulige løsning, så du kan blive tilfreds som kunde.

Ros bedes indsendes på mail. Så vil vi sende det videre til vores dygtige medarbejdere.

11. Rengøringsplan
Vi har en tjekliste for dagligdags rengøring samt en tjekliste for hoved- og flytterengøring. Der tages udgangspunkt i den relevante tjekliste.
12. Service udover aftalen
Ønsker du at der udføres yderligere service, så kontakt os endelig. Så ser vi om vi kan finde en løsning på dette. Se evt. også vores liste over tillægsydelser.

13. Ændring af rengøringsdag
Kunden får tildelt en fast rengøringsdag i en fast uge. Har du ønsker om at skifte til en anden dag, så mail os på kontakt@professionelrengoering.dk. Dette skal ske senest 2 dage inden rengøringsdagen.

14. Pris
Vores priser er inklusiv rengøringsmidler og alle nødvendige materialer. Kørsel er også medregnet i vores pris. Alle priser regnes i danske kroner. Alle priser er inklusiv moms.

15. Parkering
Der kan forekomme tillægsgebyrer, hvis der skal betales for parkering. Her vil prisen være satsen for parkeringen i området. Dette vil komme med på næstkommende faktura.

16. Helligdage
Falder rengøringen på en helligdag, flytter vi automatisk rengøringen til en anden dag i samme uge. Dette vil fremgå af den arbejdsseddel, der afleveres efter hvert besøg. Dette vil stå under “næste besøg”. Har du ønsker til en anden dato, bedes du kontakte os senest 24 timer efter rengøringen er afsluttet – gerne på mail. Så prøver vi så vidt muligt at imødekomme dit ønske.

17. Kundens oplysninger
Kunden er forpligtiget til, at give Professionel Rengøring besked om ændringer af telefonnumre og mailadresser. Vores fakturering og meget af vores kommunikation sker nemlig via e-mail.

18. Alarmer
Er der alarmer, der skal kobles fra, skal Professionel Rengøring have koden og kodeordet at vide senest dagen før rengøringen.

Kontaktoplysninger
Professionel Rengøring
CVR: 37700681
Karrebækvej 8,2
4700, Næstved
E-mail: kontakt@prr.dk
Tlf: 24751632